Výběrové řízení na obsazení služebního místa 47206 odborný rada - inspektor/ka oddělení ochrany vod Oblastního inspektorátu Brno - pracoviště Zlín v České inspekci životního prostředí [Czech Republic]


 

$ads={1}

OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ

na služební místo

47206 odborný rada – inspektor/ka oddělení ochrany vod

Oblastního inspektorátu Brno – pracoviště Zlín

v České inspekci životního prostředí

Č. j.: ČIŽP/RDT/2023/2949

V Praze dne 19. července 2023

1. Údaje o služebním místě

Ředitel České inspekce životního prostředí jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1

písm. f) ve spojení s § 14 odst. 4 zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších

předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo 47206

odborný rada – inspektor/ka v České inspekci životního prostředí v oddělení ochrany

vod Oblastního inspektorátu Brno – pracoviště Zlín v České inspekci životního

prostředí, se služebním působištěm ve Zlíně.

Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby

53 - Technická ochrana životního prostředí



Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:

1. Výkon činností, které zajišťuje v oblasti ochrany vod Česká inspekce životního

prostředí (dále ČIŽP), především: 

výkon kontrolní činnosti, 

kontrola plnění uložených opatření, 

vyhotovování protokolů o kontrole, 

vedení správního řízení a provádění úkonů ČIŽP jakožto správního orgánu ve

správním řízení včetně zpracování stanovisek, vyhotovování rozhodnutí o uložení

pokuty anebo uložení nápravného opatření v oblasti ochrany vod, 

šetření a vyřizování podnětů

2. Sestavování návrhů plánů kontrol a systémových opatření oddělení ochrany vod,

koordinace kontrolní činnosti a její vyhodnocování.

3. Celostátní spolupráce s orgány ochrany vod na metodických dokumentech, spolupráce

na celostátní koordinaci inspekce.

4. Samostatná příprava a zpracování analýzy kontrolní a správní činnosti včetně návrhů

na jejich zefektivnění.

5. Příprava podnětů příslušným orgánům státní správy k odstranění nedostatků

a protiprávního stavu tam, kde není kompetence svěřena ČIŽP.

6. Spolupráce s příslušnými orgány v oblasti ochrany vod, spolupráce s ostatními

odbornými odděleními ČIŽP.

7. Zpracování stanovisek k žádostem o podporu ze Státního fondu životního prostředí a

vyjádření k závěrečnému vyhodnocení závazků ze smlouvy vyplývajících.



8. Sledování stavu a vývoje vědy a techniky v oblasti ochrany vod a poskytování odborné

pomoci v této oblasti.

9. Testování a aplikace softwarového vybavení v rámci ochrany vod, zpracování výstupů

a analýz z tohoto uživatelského software.

10. Zajišťování a koordinace sběru dat a jejich svodné zpracování pro potřebu inspekční a

dozorové činnosti.

11. Plnění úkolů souvisejících s výše uvedeným obsahem náplně činnosti přikázaných

představenými.

12. Řízení služebního vozidla v přímé souvislosti s plněním služebních úkolů.

13. Provádění inspekční činnosti a šetření na místech s nebezpečím pádu z výšky nebo

do hloubky.

Na služebním místě jsou vykonávány následující činnosti zařazení do druhé kategorie

podle míry výskytu faktorů, které mohou ovlivnit zdraví zaměstnanců a jejich rizikovosti

pro zdraví, podle §37 zákona č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví a o změně

některých souvisejících zákonů ve znění pozdějších předpisů: dozorová a inspekční

činnost a to z důvodu výskytu těchto faktorů: práce s chemickými látkami a biologické

činitele.

2. Údaje o složkách platu

Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.

Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 12 platové třídy.

2.1 Platový tarif

Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 27 650 Kč do 40 740 Kč.

Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího
zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních
zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.).

2.2 Osobní příplatek

Rozpětí od 0 Kč do 6820 Kč odpovídá minimální a maximální výši osobního příplatku
na služebním místě odborného rady – inspektora/ky v České inspekci životního prostředí
(průměrná výše osobního příplatku na výše zmíněné pozici je 1718 Kč).

Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho

znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního

hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky

odpovídající 50 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je

zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu, a u tzv. vynikajících,

všeobecně uznávaných odborníků do částky odpovídající 100 %.

2.3 Zvláštní příplatek

Státnímu zaměstnanci přísluší zvláštní příplatek ve výši 600 Kč

2.4 Odměny

Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo

který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního

zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo

významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu,



jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou

odměnu.

3. Údaje o podmínkách výkonu služby

Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.

Na služebním místě jsou vykonávány činnosti, pro jejichž výkon je nezbytné uzavření dohody

o odpovědnosti k ochraně hodnot svěřených státnímu zaměstnanci k vyúčtování.

Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je 1. října 2023.

Délka stanové týdenní služební doby je 40 hodin.

Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra
https://www.mvcr.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-
text.aspx.

4. Podání žádosti

Posuzovány budou žádosti1 o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo

žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 15. srpna 2023,

tj. v této lhůtě: 

doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb

na adresu služebního úřadu Česká inspekce životního prostředí, Na Břehu 267/1a,

190 00 Praha 9, 

podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese, 

podané v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem

na adresu elektronické pošty služebního úřadu podatelna@cizp.cz nebo 

podané v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky služebního úřadu

zr5efbb.

Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být

označena slovy: „Neotvírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo 47206 odborný

rada – inspektor/ka oddělení ochrany vod Oblastního inspektorátu Brno – pracoviště

Zlín v České inspekci životního prostředí (G39)“.


V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu,
na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.

Z výběrového řízení bude vyřazena žádost, která bude doručena po stanovené lhůtě.

5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení

Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní

službě může zúčastnit žadatel, který:

a) je státním občanem České republiky2, občanem jiného členského státu Evropské unie


1 Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení
2 Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj.

průkazem totožnosti nebo osvědčením o státním občanství. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní

službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o státním občanství (je již zahrnuto ve formuláři žádosti, kde stačí doplnit



nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském

prostoru3 [§ 25 odst. 1 písm. a) zákona o státní službě],

b) dosáhl věku 18 let [§ 25 odst. 1 písm. b) zákona o státní službě],

c) je plně svéprávný [§ 25 odst. 1 písm. c) zákona o státní službě]4,

d) je bezúhonný [§ 25 odst. 1 písm. d) zákona o státní službě]5,

e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo [§ 25 odst. 1 písm. e)

zákona o státní službě], tj. tj. vysokoškolské vzdělání získané studiem

v bakalářském nebo magisterském studijním programu6,

f) má potřebnou zdravotní způsobilost [§ 25 odst. 1 písm. f) zákona o státní službě]7.

1) splňuje jiný požadavek stanovený podle § 25 odst. 5 písm. a) zákona o státní

službě služebním předpisem ředitele České inspekce životního prostředí

č.2/2023 č. j. ČIŽP/RDT/2023/942 ze dne 24. března 2023, kterým je

a) jiný odborný požadavek potřebný pro výkon služby - žadatel musí být držitelem

řidičského oprávnění k řízení motorového vozidla zařazeného do skupiny B;

Žadatel musí být držitelem řidičského oprávnění k řízení motorového vozidla

zařazeného do skupiny B a současně nesmí mít omezení řidičského oprávnění

pro tuto skupinu pouze na vozidla s automatickou převodovkou (v řidičském průkazu

nesmí mít vyznačeno „omezení skupiny B na řízení pouze vozidel s automatickou

převodovkou“). Splnění tohoto požadavku se dokládá platným řidičským průkazem


příslušnou kolonku); uvedenou listinu je žadatel v takovém případě povinen doložit následně, nejpozději před konáním

pohovoru.

3 Žadatel, který není státním občanem České republiky, musí zkouškou u osoby, která jako plnoprávný člen Asociace

jazykových zkušebních institucí v Evropě uskutečňuje touto asociací certifikovanou zkoušku z českého jazyka jako cizího

jazyka, prokázat znalost českého jazyka; to neplatí, doloží-li, že absolvoval alespoň po dobu 3 školních roků základní,

střední nebo vysokou školu, na kterých byl vyučovacím jazykem český jazyk. Splnění tohoto předpokladu se dokládá

příslušnou listinou.

4 Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta šestá zákona o státní službě dokládá písemným čestným

prohlášením. Toto prohlášení je součástí formuláře žádosti.

5 Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta druhá zákona o státní službě dokládá výpisem z evidence Rejstříku

trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce. Pokud žadatel do žádosti poskytne údaje nutné k obstarání výpisu z evidence

Rejstříku trestů, není již povinen výpis z evidence Rejstříku trestů doložit, neboť si ho služební orgán vyžádá na základě

poskytnutých údajů přímo od Rejstříku trestů. Rozsah údajů nutných pro obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů je

uveden ve formuláři žádosti.

Není-li žadatel státním občanem České republiky, je povinen doložit bezúhonnost obdobným dokladem o bezúhonnosti.

Podle § 26 odst. 1 zákona o státní službě jde o doklad obdobný výpisu z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší

než 3 měsíce, osvědčující bezúhonnost, vydaný státem, jehož je žadatel státním občanem, jakož i státy, v nichž žadatel

pobýval v posledních 3 letech nepřetržitě po dobu delší než 6 měsíců (dále jen „domovský stát“), a doložený úředním

překladem do českého jazyka; pokud takový doklad domovský stát nevydává, doloží se bezúhonnost písemným čestným

prohlášením.

6 Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj.

originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (výučního listu / maturitního vysvědčení /

vysokoškolského diplomu). Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné

prohlášení o dosaženém vzdělání. Písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání je zahrnuto ve formuláři žádosti;

uvedenou listinu lze v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.

7 Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 3 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které

je zahrnuto ve formuláři žádosti. U nejvhodnějšího žadatele vybraného podle § 28 odst. 2 nebo 3 zákona o státní službě

služební orgán ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických

lékařských službách.



žadatele, ze kterého vyplývá řidičské oprávnění k řízení motorového vozidla

zařazeného do skupiny B a ve kterém není vyznačeno „omezení skupiny B na řízení

pouze vozidel s automatickou převodovkou“. Při podání žádosti lze doložit splnění

tohoto požadavku písemným čestným prohlášením, že žadatel je držitelem

řidičského oprávnění k řízení motorového vozidla zařazeného do skupiny B bez jeho

omezení pro tuto skupinu pouze na vozidla s automatickou převodovkou nebo kopií

obou stran platného řidičského průkazu, ze kterého vyplývá řidičské oprávnění

k řízení motorového vozidla zařazeného do skupiny B bez jeho omezení pro tuto

skupinu pouze na vozidla s automatickou převodovkou. Originál platného řidičského

průkazu žadatele, ze kterého vyplývá řidičské oprávnění k řízení motorového vozidla

zařazeného do skupiny B bez jeho omezení pro tuto skupinu pouze na vozidla s

automatickou převodovkou, předloží žadatel v takovém případě následně, nejpozději

bezprostředně před konáním pohovoru.

6. Další povinné přílohy

a) strukturovaný profesní životopis8,

b) motivační dopis.

7. Údaje o pohovoru

Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.

Služební úřad podporuje rovnost žen a mužů a diverzitu v rozhodovacích pozicích. Z tohoto
důvodu vítáme zájem žadatelek i žadatelů.

JUDr. Ing. Petr Bejček
ředitel České inspekce životního prostředí








8 V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa,

jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.



Poučení služebního orgánu

Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 zákona o státní službě:

V průběhu výběrového řízení se doručuje žadateli do datové schránky nebo na elektronickou
adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Pokud
žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou
schránku, bude jeho žádost vyřazena.
Dokument doručovaný žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručen
pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán, pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná.
Pokud nebude možno dokument doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná,
učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný,
doručí se dokument jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že
dokument bude doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán.
V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba,
která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů
ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým
dnem ode dne, kdy byla odeslána.

Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona
o státní službě:

Výběrová komise může provést s žadatelem pohovor v náhradním termínu v případě řádné

omluvy žadatele z účasti na pohovoru, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu

nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.


Bližší informace poskytne:
Mgr. Eliška Gřešková, tel.: 604 228 149, e-mail: eliska.greskova@cizp.cz

6

$ads={2}


 

.

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال